Fødselsdage i Cismofytten

Det er Cismofytten der holder barnets fødselsdag. Cismofytten sørger således for det der skal fortæres, dug, flag og selvfølgelig fødselsdags sang. Det vil typisk være popkorn der fortæres i børnehaven og i vuggestuen vil det være boller med eksempelvis creme eller sukkerfrit syltetøj.

Forældre og søskende til fødselsdagsbarnet kan deltage.  Tidspunktet aftales mellem stuens medarbejdere og forældre.

Tal altid med stuen, da undtagelser kan forekomme, hvis eksempelvis man har familie på besøg langsvejs fra.

Hvis man som forældre ønsker at medbringe noget til fødselsdagsbordet, kan det være noget lækkert frugt f. eks. Jordbær, bælg ærter, meloner eller hvad årstiden byder på.

Andre børn og forældre fra institutionen deltager ikke i fødselsdagen, forældre der kommer og henter børn medens der holdes fødselsdag, må selvfølgelig gerne gå ind og hente sit barn.

Det kan forekomme at andre børn fra Cismofytten deltager, i så fald er dette en medarbejderbeslutning i samarbejde med fødselsdagsbarnets forældre.

Fødselsdag hjemme hos jer hvor Cismofytten inviteres

Disse skal afholdes efter Cismofyttens principper:

Man inviterer enten hele stuen eller alle drengene fra stuen eller alle pigerne fra stuen. Håndplukkede invitationer duer ikke.

Cismofyttens kostprincipper skal følges om at der ikke omdeles/ fortæres slik, altså ingen uddeling af slikposer hverken under eller på vej hjem fra fødselsdagen.

Der kan ikke serveres kød udover kylling og andet der går under betegnelsen ’fugl’, som er halal slagtet.

Tal med medarbejderne på stuen inden afholdelsen af fødselsdagen

Helt privat fødselsdag

Hvis i holder den helt privat og uden for Cismofytten gør i som i selv vil, dog kan i ikke i dette tilfælde inviterer børn privat ved eks ophæng i Cismofytten, Cismofytten skal holdes 100 % udenfor.

Vi anbefaler som medarbejdere ikke denne model.